CHRISTMAS MIRACLES


Je to ten magický deň v roku, kedy také slová ako smútok a hádky nepoznáme. Je to Štedrý Deň s veľkým D. Pamätám sa, že na tento deň som sa ako malá tešila už dva mesiace pred tým. A keď na začiatku decembra (alebo niekedy už koncom novembra) napadol prvý sneh, so sestrami sme sa rozbehli a postavili sme si snehuliaka. Vzali sme mrkvu, hrniec a niekedy aj gombíky, šál a metlu, aby náš snehuliak vyzeral čo najkrajšie to pôjde. Postavili sme ich aj 20 a vôbec nám nevadilo, že naše rukavice sú už premoknuté od snehu, a že nás mama volá už asi päťdesiaty krát na obed.
Deti však rastú a rastiem aj ja. Vnímam túto zmenu už asi 3 roky. Menej snehu, vianočná atmosféra chýba a popravde, ani na tie darčeky som sa už tak netešila ako minulé roky. A čo som zahliadla, tak nie som jediná. Vianoce predsa nemali byť o tomto, aby sme sa len najedli a otvorili si darčeky. Nemali by sme ich brať ako samozrejmosť. Nemali by byť o tom.

Mali by byť o tom, že tento čas trávite s vašimi najbližšími, či už je to vaša babka, mamina a ocino, najlepšia kamarátka, alebo priateľ. Buďte s tým, s kým chcete byť. A nebojte sa im to povedať, na tom, že s niekým chcete stráviť toto obdobie nie je nič zlé. 
Je to najčarovnejšie obdobie roka, kedy sa môže stať čokoľvek. Kedy sa dejú vianočné zázraky. Je to obdobie, kedy sa zo starých známych stávajú opäť priatelia. Obdobie, kedy by sme sme si mali uvedomiť, že to čo máme je poklad. Obdobie, kedy by sme mali smútiť len nad tým, že zemiakový šalát a perníčky už sa minuli. (alebo v mojom prípade nad tým, že moje brucho naberá čím ďalej, tým viac guľatejšie tvary, keďže som zjedla asi tak 100 koláčov) Obdobie, na ktoré budeme spomínať len v dobrom. Obdobie, ktoré skrátka bude stáť za to,

Keď sa ma raz moje deti spýtajú aké som mala Vianoce, keď som bola v ich veku, budem im chcieť odpovedať, že boli nádherné, biele a presne také aké sú, keď ich oslavujem s nimi. Žiaľ bohu, sneh sme na Vianoce videli pred pár rokmi asi posledný krát. Ale ani táto okolnosť by nemala pokaziť Vianoce. Tradície sa menia spolu s ľuďmi. Ale jedna vec sa nemení a to je posolstvo týchto sviatkov. Preto si sľúbte, že budete každému vychádzať v ústrety, a že nebudete hnevať vašich rodičov. Aj oni majú prázdniny a nie len vy. Aj oni chcú mať pokoj. Ani im sa nechce umývať tá kopa riadu, ktorá sa nahromadila v drese. Aj oni chcú len ležať a chcú hlavne byť s vami.
Aj my budeme raz rodičmi. A ak na nich budeme zlí, karma nám to vráti.

Mali by sme si sľúbiť, že tieto sviatky prežijeme v pokoji a budeme sa tešiť aj z maličkostí. Neplačte, ak ste si pod stromčekom nenašli nový iPhone 27, pretože niekto si možno našiel pod stromčekom iba ponožky a teší ho to viac ako vás to  vaše nové Gucci tričko. Mňa napríklad potešili aj vinše, ktoré mi prišli do smsiek a do správ na facebooku. Cítila som sa výnimočne, že ten človek na mňa vôbec myslel.

Sme pomýlená generácia, kedy nám viac záleží na našom vzhľade ako na tom, že je čas vianočný. Len si to predstavte, aké to bude, keď sa staneme rodičmi my. Treba učiť nové generácie tým starým tradíciám. Ja osobne mám rada zmeny a bez zmien si už svoj život ani neviem predstaviť. Ale nesmieme zmeniť celý svet, pretože potom nespoznáme ani sami seba.

Prajem vám všetkým, aby ste prežili tieto sviatky podľa vašich predstáv. 

Bari.

Komentáre

  1. Na tento článok som narazila len teraz, ani neviem ako, no je naozaj krásny. Aj keď je len september, pripomenula si mi tie pravé Vianoce :) Je to vážne krásne napísané <3

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára